A Quest 4 Myself

Friday, January 2, 2009

Quest 1: Aku cuba untuk Bermimpi


Hidup ini perlu berani bermimpi….Biarpun bukan segalanya mampu menjadi realiti, setidaknya ianya mampu menerbitkan secebis harapan dalam nurani. Aku sudah puas meneroka daratan, dan sesekali aku bermain di tepian, melangkah dalam dingin disapa hembusan.Aku ingin sekali belayar ke tengah lautan, merempuh gelora, menyelam ke dasarnya dan mengutip butiran mutiara. Aku tidak ingin hidup ini sekadar sia sia..
Di sini sekali lagi aku bermula…inilah manifestasiku pada sebuah rasa kecintaan yang seringkali aku inginkan. Berkongsi rasa dengan bait kata-kata. Aku tidak pasti dari mana ianya lahir. Yang aku tahu, aku tidak ingin segalanya berakhir. Inilah sebuah pencarian…Juga sebuah taruhan…untuk aku mengenali siapa diri aku yang sebenarnya.
Apa yang aku harapkan agar aku tidak akan berhenti di pertengahan. Ya. Mungkin sesekali aku juga akan lelah dihambat waktu yang tidak pernah berhenti. Namun, selagi degup jantung dan hela nafas masih bersisa, Aku tetap akan bangkit menyulam sebuah azimat…biarpun dalam gelap malam yang zulmat.
Inilah bicaraku pada diri sendiri...seorang lelaki yang cuba mencari erti dalam hidup yang singkat ini…………….

2 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home